Anasayfa-HABER - VELİ GÖRÜŞLERİ

Anasayfa-HABER > VELİ GÖRÜŞLERİ





Önceki dönem velilerimiz: 




-- 2017 --



  Fatoş Güsar
İlkokul 1. Sınıf Velisi | Grade 1 Parent

Eğitim - öğretim yılının sonuna yaklaştığımız şu günlerde England Class (1. Sınıf) velisi olarak geçirdiğimiz güzel ve kaliteli 1 yıl için başta sınıf öğretmenlerimiz Miss Cristina ve Selen öğretmen olmak üzere tüm öğretmenlerimize, müdürümüz Ms. Kathleen ve tüm idari kadroya teşekkür ederim. Oğlumu bu okula kaydettirirken ki hayalim uluslararası bir birey yetiştirmekti. Ana dili gibi yabancı dil öğrenmesi, ikinci yabancı dile aşinalığının olması, aynı zamanda Türkçe okuma yazma , anlama becerileri, matematik ve diğer derslerdeki gelişmeleri bizi anne - baba olarak çok mutlu etti.

Öğretmenlerimizin deneyimli, disiplinli ve çocukların psikolojilerinden anlayan sevecen kişiler olması. Sınıf mevcutlarının az olması, eğitim ve öğretimin kalitesini arttırıyor. Oğlumun okuluna istekli ve severek gitmesi, bizi veli olarak çok mutlu ediyor. Tarihi bir dokunun içinde eğitim alıyor olmaları, okulun konumunun korunun yanında olması, geniş bahçesinin olması, çocukların teneffüslerde temiz havada oynayabiliyor olması bizim için okulun diğer artı özellikleri. Mutlu çocukların yetiştiği Atatürkçü bir okulda olduğumuz için kendimizi şanslı hissediyoruz.


  Nuşin Şen
3 Yaş Sınıfı Velisi | Age 3 Parent

Kızım Ayşerana TBS'de 3 yaş sınıfına devam ediyor. Her veli gibi ben de birçok okul ile görüştüm. Kızım için en doğru seçimin TBS olacağına ilk görüşmede karar verip kaydını yaptırdım.
Yeni bir yapı olmasına rağmen çok profesyonel bir sistemle karşılaştım. Karar vermemde etken olan sebepler ise;

  • Global ortam
  • Profesyonel bir yönetim
  • Her alanda butik bir hizmet
  • Yuvadan başlayıp liseyi bitirebileceği, arada yaşanan okul değişikliği ve Teog stresi olmadan tamamen yurtdışı üniversiteleri hedefleyen ve çift diploma imkanı veren eğitim sistemini sağlamaları
  • Yuva ve ilkokul dahil tüm sınıfların en fazla 12 kişi olması ve her sınıfta anadili İngilizce olan bir öğretmenin bulunması
  • Harika bir bahçe!!! 
  • Okul nüfusunun diğer okullar gibi kalabalık olmaması, çocuğumun 400-500 kişilik okullarda olmasındansa 100 kişilik ve güvenli bir okul binasında, karmaşadan uzak bulunması benim için önemli bir kriter.

"Kızım için aradığım tüm konforu TBS'de buldum."

TBS'in kızıma kattıkları:

  • İngilizceyi kısa zamanda öğrenmeye başladı.
  • Paylaşmayı ve sosyal kuralları öğrendi.
  • Sanat faaliyetlerini artık çok seviyor. 

TBS'i seçerek kızım için çok doğru bir karar aldığımı gördüm, içim çok rahat ve her şeyden önemlisi kızımın hergün okula giderken mutluluğunu görmek paha biçilemez.
     

  Şeyda Duran
İlkokul 1. Sınıf Velisi | Grade 1 Parent

Biz okulumuza bu sene ilkokul birinci sınıf olarak başladık. Biz diyorum çünkü herkesin kabul ettiği gibi veliler olarak çocuklarımızın okula başlama heyacanını biz de taşıyor ve onlar gibi hissediyoruz.

Bu okulu seçme sebebim çocuğumun dünya vatandaşı olmasını istiyor olmamdı. Çünkü bana göre hepimiz dünya vatandaşıyız ve bunu doğal bir şekilde ancak küçük yaşlardan itibaren verilen eğitim ile çocuğa aşılayabiliriz. Çocuğumun diğer kültürleri öğrenmesi ve diğer kültürden insanlarla birlikte olabilmesi hem de bunun kendi ülkemizde evimin yakınında olması büyük bir şanstı ve TBS bunu başardı.

Bana göre bir çocuğun fizik ve matematik öğrenmesi kadar okuldan aldığı terbiye, saygı ve sevgi de çok önemlidir. Okuldan aldığı diyorum çünkü her okulun çocuğa kattığı değerler farklıdır. Ben bu okulun, yetiştirdiği çocukları - özellikle ilkokul seviyesindekilerle - ileriye taşımak istediği duruşu başaracağı düşüncesindeyim. Her okulun kendi bünyesinde yaşadığı zorluklar vardır, önemli olan bu zorlukları hep birlikte çözebilecek uygar düşünce ve anlayışa sahip olan bir yönetim olmasıdır. Ben bunu bu okulda yakaladığımızı düşünüyorum. Amacımız bizi ileriye taşıyacak, kültürümüze ve değerlerimize saygılı, Atatürk'ün kurduğu bu ülkenin bayrağını dünyada gururla şahlandıracak, saygılı ve sevgi dolu bireyler yetiştirmektir. Bunun bilincinde olan herkesin arkasındayız.

Okuluma ve içindeki güzel enerjili, en küçükten en büyüğe hizmet veren herkese teşekkür ediyor ve onlara çok güvendiğimi buradan söylemek istiyorum.

Sevgilerimle...
     

  Nurcihan Öztürk
9. Sınıf Velisi | Grade 9 Parent

TBS’i tercih etmemizin birinci nedeni, Ali’nin İngiliz kültürü ile yakından tanışmasını ve bu kültürün yaklaşımları doğrultusunda bir eğitim almasını istememizdir. Bunun yanında, değişik kültürlerden öğrencilerle aynı okulda okuması, İngilizce seviyesinin Türkiye’de mümkün olan en üst seviyeye ulaşmasını istememizi de diğer nedenler olarak sıralayabiliriz.

Beklentilerimizin gerçekleşmesi konusuna gelecek olursak, birincil beklentimiz için ümit verici işaretler gördüğümüzü fakat daha çok çocuğumuzun kişilik özellikleri nedeniyle biraz daha zamana ihtiyaç olduğu kanısındayız. Fakat bunun yanında TBS sayesinde Ali’nin kendi geleceğini planlama konusunda, vizyonunun çok geliştiğini, dünyanın her yerini kendisi için ulaşılabilir gördüğünü, kendine olan güveninin bütün dünya insanları ile kendini tam olarak eşit hissedecek şekilde yükseldiğini sevinerek gözlemliyoruz.

Farklı kültürlerden öğretmen ve öğrencilerle aynı ortamda bulunması sayesinde, ırkçı, şovenist, bağnaz, gerici tutum ve yaklaşımlarla hiçbir zaman yolunun kesişmeyecek şekilde bir dünya görüşü geliştirdiğini yine sevinerek izliyoruz
     

  Behdad Khalili
İlkokul 1. Sınıf Velisi | Grade 1 Parent

As parents of a 1st grader, we are very pleased with the quality of education. The curricula is delivered in fun and diverse ways and at times we feel they are stretching enough to develop the child beyond what they would learn typically in a 1st grade class. The extra-curricular activities have boosted self confidence in our child and has given a flavor of different future prospects in arts and sports to her.

The staff and management are very professional and ahead of the curve when it comes to thinking of the school and child’s requirements. The school is very innovative and structured in communication with the parents. Our only observation is that sometimes the homework required from students is too much and very demanding.
     
     

  Seda Güller
5. Sınıf Velisi | Grade 5 Parent

Bizim bir TBS mezunu ve bir de şu an TBS 5. sınıfta okuyan iki çocuğumuz var. TBS'i tercih etmemizin nedenlerinden en önemlisi eğitim dilinin İngilizce olması ve eğitim kadrosundaki öğretmenlerin ana dilinin de İngilizce olması idi. Okulun A-Level olması, yurt dışındaki üniversite eğitiminde verdiği danışmanlık ve destek de TBS'i diğer okullardan ayıran ve ön plana çıkaran özellikler. Sınıf mevcutlarının az olması, verdiği butik eğitim, farklı ülkelerden gelen yabancı öğrencilerin yarattığı kültür zenginliği de öğrencilere verdiği dünya vizyonunu destekleyen ve tamamlayan bir özellik olduğu için okulumuzu tercih ettik diyebiliriz.

TBS'in bütün okulların çokça kullandığı fakat pek başarılı olamadıkları "dünya vatandaşı yetiştirmek", "öğrencilere dünya vizyonu kazandırmak" cümlelerini gerçekleştirebilen nadir okullardan biri olduğunu, bizzat okulun ilk velilerinden biri olarak gördüğümü söyleyebilirim. İngilizce açısından çocuklarda oluşturduğu öz güven de çok önemli.

Çocuklarımızın, açıldığı ilk günden beri pozitif bir ilerleme içinde olan TBS öğrencilerinden olması dolayısıyla mutlu ve huzurlu velileriz.
     

  Anne olduğunuzda, hayatın tüm koşulları içerisinde “en iyiyi” hedefleyerek bebeğiniz için hayatı planlamaya ve yönlendirmeye başlayarak seçkileri sıralıyorsunuz.

Çocuğunuz, rastlantılara ve belkilere bırakılmayacak kadar kıymetli bir varlık.

Eğitim, tüm bu hedeflerin en önemlisi çünkü geri kalan neredeyse her şeyin belirleyicisi.

Bu bilinç ve bakışla Selin’in, ona en iyiyi verebileceğine inandığımız ve bu inancımızda bizi yanıltmayan özel bir eğitim kurumunda eğitim almasını sağladık. Bu kurumda, kızımıza ve bize birlikte olduğumuz süre boyunca bir eğitim kurumunda aradığımız her şeyi verdi ve Selin’in yeteneklerini daha da geliştirerek oldukça iyi bir akademik başlangıç yapmasını sağladı.

Burada belki biraz Selin’den bahsetmek lazım. Selin, eğitim hayatına başladığı ilk günden beri hem naif ve sevecen yapısı hem dahil olduğu tüm alanlarda birincilikler elde edişi ile, henüz ilkokuldayken ödül almış ve basılmış öykülerinin oluşu, sporda başarıları, çocuk üniversite sınavının ilk aşamasında ikinci sınava gerek duyulmaksızın bilim bölümüne direkt kabul edilen tek çocuk oluşu vb. onlarca fark edilebilir niteliği ile her zaman mütevazı bir yıldızdı...

Sonraki aşama ise üniversite seçiminin, bu kadar iyi oluşturulmuş altyapının aynı kalite ve zenginlikte değerlendirileceği, yarınlara kendinden emin ve öncelikli adımlarla ilerleyebileceği bir lise seçimi idi.

Selin TEOG’da harika bir sonuç alarak Türkiye’nin en iyi ilk 3 okuluna girmeye hak kazandı.

Ama onun hayalleri ve hedefleri vardı.

Kendi araştırmaları sonucu henüz yeni bir okul olan Tarabya British Schools’a ulaştı. İtiraf etmek gerekirse Üsküdar’da ikamet ediyor olmamız ve bizim için daha garanti daha bilinir sonuçları olan diğer okulun şartları aile için tercih nedeni idi. Yine de okulu görmek için geldik.

Hayaller ile gerçeklerin kesişimi olarak tanımlayabiliriz TBS’i. Dünyanın minimize edilmiş hali. Çok ulustan öğrenciler, eğitimciler, farklı eğitim sistemi, sınırları aşan, deneyimlerinin rahatlığı ile sunulan “sonrası“ önerileri.

Yine de her şeyin tereddütsüz garantili olduğu bir sistemden TBS’e geçiş çok soru işareti ve risk içeriyordu. Bu nedenle ebeveynler olarak ilk değerlendirmede “hayır” dediysek de okul müdürü Janet Hanım’ın “çocuklarınızın hayallerine inanmalı ve desteklemelisiniz” çağrısı, Selin’in “ben ne istediğimi ve ne yaptığımı biliyorum” sözleri ile çekinerek de olsa TBS ailesine katıldık. Selin’in ne bizde ne TBS’te tereddüte mahal bıraktırmayan bir niyet mektubu olduğunu da eklemeliyim.

Henüz yeni bir eğitim kurumu olmasına karşın özellikle uluslar arası arenada okulun sundukları, her geçen sene kocaman yeni adımlarla karşımıza çıkışı, mezuniyet kutlamalarındaki gençlerin ve ailelerin yüzündeki ışıltı, zamanla endişelerin yerini umuda bıraktırdı.

Selin, okulun ve öğretmenlerinin takdirini ve desteğini kazandı. Duke of Edinburgh, Student Council, Erasmus + Technovation, okul gazetesinde aktif rol, TACEF gibi farklı alanlarda birçok etkinlik-çalışma ve projeye büyük bir memnuniyetle dahil oldu. Her özel gün ve bayram programında sunucu olarak görev aldı, çok yönlü ,katılımcı ve edinimlerle dolu bir eğitim hayatına sahip oldu. Dahil olduğu her proje ve çalışma ona hem okula ait kimliğin pekişmesi hem de üniversite başvurularında sunabileceği artı referans olarak geri döndü. Yoğun çalışma dönemlerine karşın başarısı ve isteği devam etti. Şimdi klasik öngörülerden uzak pencerelerden bakabildiği geleceğine ait hayallerini biçimlendirerek yoluna devam ediyor. O, şimdi bir dünya insanı olma yolunda. Seçimleri, yorumları, çabaları, eleştiri ve ön görüleri benim elinden tutup yürütmeye çalıştığım tatlı kıvırcık saçlı çocuğun umut dolu, bilinçli ve gurur duyulan bir genç kıza dönüştüğünü gösteriyor bize.

Okul görevlilerinin de yönlendirmesi ile üniversite – alan belirleme aşamasında çizgileri netleşti ve TBS‘in son ana kadar desteğinin arkasında olduğu inancı ile yoluna devam ediyor.
     

  Sıdıka Koçoğlu
9. Sınıf Velisi | Grade 9 Parent

Oğlumuz Bilge'nin eğitim-öğretim hayatına tabii ki, diğer aileler gibi biz de çok önem vermeye çalıştık. Bilge, ilk öğrenim döneminde de içimize sinen ve hem öğretimine hem de eğitimine çok olumlu katkılarda bulunan okullarda okudu. Bunun sonucunu da TEOG diye adlandırılan ve Türkiye genelinde başarı ölçen sınavda güzel bir sonuç aldı.

Daha sonar sıra orta öğretim dönemine gelince yine en iyi okulu seçmek için çaba gösterdik. Önümüzde iki şeçenek vardı. Üniversiteyi ne şekilde ve nerede okumasını istediğimiz konusunda karar vermeliydik. Bilge her zaman ufku geniş bir çocuk oldu. Bu yüzden ilk öğretimdeki öğretmenleri yurt dışında okumasının onu çok mutlu edeceğini söylediler. Biz ve Bilge de böyle düşünüyorduk. Bu yüzde IB programı olan okullar üzerinde durmaya çalıştık, hatta mezun olduğu okula kayıt yaptırdık. Ancak bu program birçok okulda yeni uygulanmaya başlandı ve Bilge'nin mezun olduğu okul da bu durumda idi. Kısaca bu programı uygulayan okullar bu konuda profesyonelleşmiş gibi gelmedi bize.

Bu yüzden, ben farklı bir arayışa girdim ve internet üzerinden araştırmaya başladım. Bilindiği gibi ülkemizde Alman okulları, Fransız okulları ve İtalyan okulları mevcut. Bilge'nin Alman Lisesi dışında diğer okullara puanı yetiyordu. Ancak ben İngiliz sistemine uygun bir okul olup olmadığını merak ettim ve internette bu konuda arama yaptım. Ve tabii ki, karşıma Tarabya British Schools çıktı. Okulunuz çok yeni olmasına karşılık yurtdışı eğitim danışmanlığı konusunda eski bir geçmişinizin ve uzman bir kadronuz olduğunu gördüm. Sizinle yaptığımız ilk görüşmede bunu birkez daha gördük ve bu okulu seçmemizdeki ilk temel nedenimiz bu oldu.

Bilge de sizinle yaptığı görüşmeden ve girdiği sınavdan sonra eski okulunu çok sevmesine rağmen burada bu okulda okumak istediğini söyledi. Tabii ki, onun da buna istekli olması bizim için daha önemliydi. Ve böylece şimdi bu okuldayız. Neredeyse bir okul yılını bitirmek üzereyiz, önümüzde 3 yılımız var. Tabii ki, tam bir değerlendirme yapmak için henüz erken ama şu ana kadar gelinen noktada Bilge'nin okula karşı ilgisi , heyecanı ve kazandığı yeni bakış açıları bizi çok mutlu ediyor. Eskiden yurt dışında iyi bir üniversitede okumak bir istek ve temenniden ibaretken, şu an bir hedef haline dönüşüyor. Artık bunun için ne yapmalı, hangi yolu izlemeli konularında daha bilinçli olunması gerektiğini görüyoruz. Okulunuzun bu konudaki profesyonel yaklaşımı bizim için çok önemli.

Bu konunun yanında öğretim kadronuzdaki çeşitlilik , seçilen dersler ve derslerin işlenme şekli de bu yolda yürüyebilmemiz için bize ışık tutuyor. Eminim ki, bu konuda da daha profesyonel ve harika bir noktaya geleceksiniz ve 12. sınıfın sonunda, yani bu yolculuğun sonunda herkes emeğinin karşılığını alacaktır.

Sevgilerimle
     
     
     
     
     

kapat