TBS VelileriOkullarımızMezunlarımızİletişim Formu
Medya GalerileriVeli GörüşleriİK
.
  • HAKKIMIZDA
    • Hakkımızda
    • TBS Mütevelli Heyeti
    • TBS Yönetim Kurulu
    • Vizyon ve Misyon
    • Akreditasyonlarımız
    • Neden TBS
    • Basında TBS
    • Veli Görüşleri
    • İnsan Kaynakları
    • Medya Galerileri
    • Sosyal Sorumluluk
    • Prens Edward'ın Ziyareti
  • AKADEMİK
    • Tarabya İlkokulu
    • Tarabya Ortaokulu
    • Tarabya Anadolu Lisesi
    • IGCSE
    • A-Level Programı
    • A Level Nedir
    • Cambridge CIE Nedir
    • İngilizce Hazırlık
    • Burslar ve Ücretler
    • Akademik Destek
    • Akademik Takvim
    • Üniversite Danışmanlığı
    • Okul Kuralları
    • TBS Online Katalog
    • İletişim Formu
    • Ön Kayıt Formu
  • TBS BAŞARILARI
    • Mezunlarımız
    • Sokrates Ödülü TBS'nin
    • Prens Edward'ın Ziyareti
    • Dünya Girişimcilik Ödülü
    • Model Birleşmiş Milletler
    • NASA Space Apps
    • Erasmus+ Projesi
    • Technovation Projemiz
    • Eskrim Şampiyonluğu
  • SANAT & SPOR
    • Sanat & Müzik
    • Galeriler
    • Spor ve Aktiviteler
    • Öğrenci Kulüpleri
  • ETKİNLİKLER
    • Konuk Üniversiteler

      • Regent's University, UK
      • Üniversiteler Haftası
      • Britanya Üniversiteleri
      • La Rochelle FRA
      • Bocconi Univeristy, ITA
      • Florida ve Houston
      • University of Glasgow
      • MCPHS USA
      • Avrupa Üniversiteleri
      • Önceki Üniversiteler
    • Sosyal Projeler

      • Dilekler Gerçek Oluyor I
      • Dilekler Gerçek Oluyor II
      • Dilekler Gerçek Oluyor III
      • Dilekler Gerçek Oluyor IV
      • UNICEF'e Destek Konseri
      • Çocuklar İyi Olsun Diye
      • Rehber Köpekler Derneği
    • Panel ve Fuarlar

      • Istanbul Workshop I
      • Istanbul Workshop II
      • Istanbul Workshop III
      • Üniversiteler Fuarı I
      • Üniversiteler Fuarı II
      • Başarı Hikayeleri I
      • Başarı Hikayeleri II
      • Başarı Hikayeleri III
      • Başarı Hikayeleri IV
      • Başarı Hikayeleri V
      • Başarı Hikayeleri VI
      • Başarı Hikayeleri VII
      • Başarı Hikayeleri VII
    • Okul Dergileri

      • TBS TIME Dergisi
      • Kraliyet Ailesi Ziyareti
  • İLETİŞİM

Cambridge Face-to-Face

  • Etkinlikler
  • cambridge-face-to-face
  • Konuk Üniversiteler
    • Regent's University, UK
    • Üniversiteler Haftası
    • Britanya Üniversiteleri
    • La Rochelle FRA
    • Bocconi Univeristy, ITA
    • Florida ve Houston
    • University of Glasgow
    • MCPHS USA
    • Avrupa Üniversiteleri
    • Önceki Üniversiteler
  • Sosyal Projeler
    • Dilekler Gerçek Oluyor I
    • Dilekler Gerçek Oluyor II
    • Dilekler Gerçek Oluyor III
    • Dilekler Gerçek Oluyor IV
    • UNICEF'e Destek Konseri
    • Çocuklar İyi Olsun Diye
    • Rehber Köpekler Derneği
  • Panel ve Fuarlar
    • Istanbul Workshop I
    • Istanbul Workshop II
    • Istanbul Workshop III
    • Üniversiteler Fuarı I
    • Üniversiteler Fuarı II
    • Başarı Hikayeleri I
    • Başarı Hikayeleri II
    • Başarı Hikayeleri III
    • Başarı Hikayeleri IV
    • Başarı Hikayeleri V
    • Başarı Hikayeleri VI
    • Başarı Hikayeleri VII
    • Başarı Hikayeleri VII
  • Okul Dergileri
    • TBS TIME Dergisi
    • Kraliyet Ailesi Ziyareti

Cambridge Assessment International Education tarafından verilen öğretmen eğitimleri 18-19 Kasım tarihleri arasında Tarabya kampüsümüzde gerçekleşti.

Cambridge yüz yüze eğitim kursları, müfredata ek olarak kendi alanlarında öğretmenleri desteklemek üzere tasarlanmıştır. Eğitimlerin, öğretmenlerin sınıflarındaki başarılarının gelişmesine yardımcı olması hedeflenmektedir.

Eğitimlerin Başlıkları:

IGCSE Chemistry 0620 (Introductory)

The aims of the course are to explore and understand;

  • The syllabus requirements
  • Different teaching strategies
  • The assessment process
  • The use of assessment documents to inform teaching
  • The practical papers so teachers can support students in developing practical skills
  • The marking process
  • Lesson planning

Day 1 involves classroom activities with: instruction; paired and group activities; discussion and feedback; and planning exercises.

Day 2 in the morning is laboratory-based; carrying out an actual practical paper and considering the way that the appropriate skills could be taught to students.

In the afternoon we will be considering lesson planning with participants using the skills developed during previous sessions to plan an example lesson

IGCSE Biology 0610 (Introductory)

The Introductory IGCSE Biology (0610) training aims to help delegates understand the syllabus requirements, as well as the assessment process. We look at different teaching strategies and also explore ways in which assessment documents can be useful in teaching. The course is a great opportunity to share best teaching ideas and help all our learners make the best possible progress in their learning.

IGCSE Global Perspectives 0457 (Introductory)

The objectives are to equip teachers with understanding and teaching/ assessment for learning techniques so that they can prepare their learners for assessment.

Teachers will be trained using interactive techniques that they can use in the classroom.

IGCSE English as a Second Language (Introductory)

The purpose and the objective of each training is to help teachers further understand the preparation and delivery of teaching sessions in order to deliver the syllabus in an effective way. Also to facilitate the development of learners English skills with the end goal of preparation for the final examination.

The training is all about discovering key points through active learning exercises and sharing good practice. The aim is for teachers to leave feeling more confident and to build networks with other centres in order to further share good practice.

Primary English as a Second Language 0837 (Introductory)

Teachers will begin to experience the Cambridge approach and understand the curriculum documents and how they relate to teaching. They will explore active learning ideas and how to use formative assessment effectively. Sometime will be spent planning and delivering a mini teaching session.

Cambridge IGCSE Physics 0625 (Introductory)

The purpose of this Introductory training is to enable teachers to gain confidence in delivering the course to their students through improved familiarity with the course content, and knowledge of an increased variety of teaching approaches for making the subject matter exciting an appealing, thus maintaining the interest and involvement of their students.

This has been achieved by involving the delegates in activities which highlight some new teaching techniques they can put to use in the classroom, as well as exercises which increase their knowledge and understanding if the way candidates are assessed in this subject, and how they can draw the best possible performance from their students.

TBS

AKREDİTASYONLARIMIZ

MEB
Cambridge
Cobis
the-duke-edinburgh
mais
british-chamber-of-commerce
europe-business-assembly
Academic Union

HAKKIMIZDA

HakkımızdaTBS Mütevelli HeyetiTBS Yönetim KuruluVizyon ve MisyonAkreditasyonlarımızNeden TBSBasında TBSVeli Görüşleriİnsan KaynaklarıMedya GalerileriSosyal SorumlulukPrens Edward'ın Ziyareti

AKADEMİK

Tarabya İlkokuluTarabya OrtaokuluTarabya Anadolu LisesiIGCSEA-Level ProgramıA Level NedirCambridge CIE Nedirİngilizce HazırlıkBurslar ve ÜcretlerAkademik DestekAkademik TakvimÜniversite DanışmanlığıOkul KurallarıTBS Online Katalogİletişim FormuÖn Kayıt Formu

TBS BAŞARILARI

MezunlarımızSokrates Ödülü TBS'ninPrens Edward'ın ZiyaretiDünya Girişimcilik ÖdülüModel Birleşmiş MilletlerNASA Space AppsErasmus+ ProjesiTechnovation ProjemizEskrim Şampiyonluğu

SANAT & SPOR

Sanat & MüzikGalerilerSpor ve AktivitelerÖğrenci Kulüpleri

ETKİNLİKLER

Konuk ÜniversitelerSosyal ProjelerPanel ve FuarlarOkul Dergileri
Tarabya British SchoolsGizlilik PolitikasıTüm Hakları Saklıdır ©2018