Neden TBSOkullarımızMezunlarımızİletişim Formu
Medya GalerileriMezun/Veli GörüşleriİK
.
  • HAKKIMIZDA
    • Hakkımızda
    • TBS Danışma Kurulu
    • Vizyon ve Misyon
    • Akreditasyonlarımız
    • Neden TBS
    • Basında TBS
    • Mezun / Veli Görüşleri
    • İnsan Kaynakları
    • Medya Galerileri
    • Sosyal Sorumluluk
    • Prens Edward'ın Ziyareti
    • COVID-19 Önlemleri
    • Aylık Yemek Menüleri
  • AKADEMİK
    • Tarabya İlkokulu
    • Tarabya Ortaokulu
    • Tarabya Anadolu Lisesi
    • IGCSE
    • A-Level Programı
    • A Level Nedir
    • Cambridge CIE Nedir
    • Burslar ve Ücretler
    • TBS Gelişim Departmanı
    • Akademik Destek
    • TBS Akademik Takvimi
    • Üniversite Danışmanlığı
    • Okul Kuralları
    • TBS Online Katalog
    • İletişim Formu
    • TBS Aile El Kitabı
  • TBS BAŞARILARI
    • Mezunlarımız
    • Sokrates Ödülü TBS'nin
    • Prens Edward'ın Ziyareti
    • Dünya Girişimcilik Ödülü
    • Model Birleşmiş Milletler
    • NASA Space Apps
    • Erasmus+ Projesi
    • Technovation Projemiz
    • Eskrim Şampiyonluğu
  • SANAT & SPOR
    • Sanat & Müzik
    • Galeriler
    • Spor ve Aktiviteler
    • Öğrenci Kulüpleri
  • ETKİNLİKLER
    • Konuk Üniversiteler

      • Regent's University, UK
      • Üniversiteler Haftası
      • Britanya Üniversiteleri
      • La Rochelle FRA
      • Bocconi Univeristy, ITA
      • Florida ve Houston
      • University of Glasgow
      • MCPHS USA
      • Avrupa Üniversiteleri
    • Sosyal Projeler

      • Dilekler Gerçek Oluyor I
      • Dilekler Gerçek Oluyor II
      • Dilekler Gerçek Oluyor III
      • Dilekler Gerçek Oluyor IV
      • Dilekler Gerçek Oluyor V
      • Dilekler Gerçek Oluyor VI
      • Okul Aile Birliğimizin Projeleri
      • UNICEF'e Destek Konseri
      • Çocuklar İyi Olsun Diye
      • Rehber Köpekler Derneği
    • Panel ve Fuarlar

      • Istanbul Workshop I
      • Istanbul Workshop II
      • Istanbul Workshop III
      • Istanbul Workshop IV
      • Istanbul Workshop V
      • Üniversiteler Fuarı I
      • Üniversiteler Fuarı II
      • Başarı Hikayeleri I
      • Başarı Hikayeleri II
      • Başarı Hikayeleri III
      • Başarı Hikayeleri IV
      • Başarı Hikayeleri V
      • Başarı Hikayeleri VI
      • Başarı Hikayeleri VII
      • Başarı Hikayeleri VIII
      • Başarı Hikayeleri IX
    • Okul Dergileri

      • TBS TIME Dergisi
      • Kraliyet Ailesi Ziyareti
  • İLETİŞİM

Çocuğumla İlgili Olarak Duygusal Zekayı Anlamak

  • Akademik
  • TBS Gelişim Departmanı
  • Makale 3- Mayıs/21
  • Tarabya İlkokulu
  • Tarabya Ortaokulu
  • Tarabya Anadolu Lisesi
  • IGCSE
  • A-Level Programı
  • A Level Nedir
  • Cambridge CIE Nedir
  • Burslar ve Ücretler
  • TBS Gelişim Departmanı
    • Makale 3- Mayıs/21
    • Makale 2 - Ocak/21 - Çözme Becerileri
    • Makale 1 - Ocak/21 - Öğrenme Destek
  • Akademik Destek
  • TBS Akademik Takvimi
  • Üniversite Danışmanlığı
  • Okul Kuralları
  • TBS Online Katalog
  • İletişim Formu
  • TBS Aile El Kitabı

Çocuğumla İlgili Olarak Duygusal Zekayı Anlamak

Yetişkinler olarak, duygularımız harekete geçtiğinde tipik olarak yapmayacağımız şeyleri yaptığımızı, söylemeyeceğimiz şeyleri söylediğimizi anlıyoruz. Çocuklarla da gözlemlediğimiz gibi bu sürekli olarak gerçekleşir.
 
Bir yetişkinin duygusal özdenetimiyle çocuğunki arasında neden bu kadar büyük fark vardır? Bu büyük ölçüde duygusal zeka ile ilgilidir. Duygusal zeka, kişinin duyguları ifade etme ve duygu deneyimlerini yönetme yeteneği olarak tanımlanabilir. Çocuklar geliştikçe, yaklaşık dört yaşına geldiklerinde rahatsız edici dış uyaranları en aza indirmek için, korktuklarında gözlerini örtmek veya yüksek bir ses olduğunda kulaklarını tıkamak gibi stratejiler kullanmaya başlarlar.
 
Duygusal özdenetim için karmaşık stratejiler 10 yaşına kadar tutarlı bir şekilde kullanılmaz. Stratejiler karmaşık olmakla birlikte iki basit kategoriye ayrılabilir: sorunu çözmeye çalışan çocuklar ve duyguya tahammül etmeye çalışan çocuklar gibi.
 
Bir çocuk sorunu ele almak için bir değişiklik yapabileceğine inanıyorsa, önce sorunu tanımlayarak ve çözmek için bir plan yaparak sorun odaklı başa çıkma stratejileri başlatır. Çocuk sorunun çözülemeyeceğini belirlerse, sıkıntıyı kontrol etmek ve tolere etmek için çalışan duygu odaklı başa çıkma stratejileri başlatır.
 
Bu stratejilerin hepsi duygusal zekanın bir parçasıdır. Duygusal zeka, farkındalık, anlayış ve kişinin duyguları yönetme ve ifade etme yeteneğinden oluşur.
Küresel olarak, akademik başarı çocuklukta ana odak noktası olurken, duygusal düzenleme neredeyse göz ardı edilmiştir. Bu strateji, duygusal zekanın yetişkinlikte sonraki başarı için IQ'dan iki kat daha güçlü olduğunu öne süren mevcut araştırmaya doğrudan aykırıdır.
 
Özdenetim, duygusal zekanın temel bir bileşenidir ve ergenlik dönemindeki başarıyı tahmin etmede önemlidir. Çocuklar dürtüleri engelleyebildiklerinde (çoğu kez duygular tarafından yönlendirilir) ve geçmişteki dikkat dağıtıcı şeylerin üstesinden gelebildiklerinde, daha fazla toplum yanlısı davranışlara katılabilir ve hedeflerine ulaşmada başarılı olabilirler.
 
Oldukça kapsamlı bir uzunlamasına çalışma, ilkokul çağındaki çocukları kendi kendini kontrol etme konusunda test etti. Çalışma daha sonra aynı çocukları 30'lu yaşlarında izledi. Çalışma, öz kontrolün başarıyı sosyoekonomik durumdan, aile ortamından ve en önemlisi IQ'dan daha iyi tahmin ettiği sonucuna varmıştır. Çalışmanın başlangıcında yüksek düzeyde özdenetim sergileyen çocukların yetişkinlikte daha sağlıklı, daha varlıklı ve alkolle ilgili sorun yaşama veya sabıka kayıtlarına sahip olma olasılıklarının daha düşük olduğu bulundu.
 
 
Duyguların Amacı
 
Duyguların farkındalığı ve anlayışı, duygusal zekanın ilk parçasıdır. Duygularımızı kontrol etmemiz ve açıklamamız beklenmeden önce duygularımızı anlamalı ve kabul etmeliyiz. Duygular rahatsızlıktan uzaktır, daha ziyade biyolojik evrimimizin büyük bir amaca hizmet eden önemli bir parçasıdır. Ayrık Duygu Teorisi, birincil duygularımızın her birinin belirli bir amaca hizmet etmek ve karşılığında davranışımızı yönlendirmek için zaman içinde geliştiğini savunur.
 
Örneğin üzüntü, hem zihinsel hem de fiziksel olarak bizi yavaşlatan bir duygudur. Bu da bize üzüntünün kaynağı üzerinde düşünme ve onun öncüllerini inceleme şansı verir.
 
Öfke tam tersi bir etkiye sahiptir. Öfke, içsel olarak işleri hızlandırır ve tüm uzuvlarımıza kan gönderen yoğun bir enerjiye neden olur. Bu, insanları milyonlarca yıl önce bir kavgaya hazırladı, ancak modern zamanlarda farklı bir dövüş türü için sürdürülebilir enerji verdi. Öfke hissi bize içsel olarak haklarımızın ihlal edildiğini gösterir ve gelecekte kendimizi tehditlere karşı korumamıza yardımcı olur.
 
Tüm duygulara saygı duyulmalı ve üzerinde derinlemesine düşünülmelidir. Bu, en sıradan gibi görünen bazı durumlarda çocuklarımızın sergilediğini gördüğümüz yoğun duyguları içerir. Kapı zili çaldığında kapıyı ilk açan kişi olmasına izin verilmezse, iki yaşındaki çocuğum tamamen eriyecek.
 
Amerikan Pediatri Akademisi, bir çocuk tarafından sergilenen olumsuz duyguları yaymanın veya yatıştırmanın bir yolu olarak teknolojinin kullanılmasına karşı bir politika bildirisi yayınladı. Özellikle şu şekilde yazılmıştır, "medyayı sakinleştirmek için bir strateji olarak kullanmanın sınır belirleme ile ilgili sorunlara veya çocukların kendi duygusal düzenlemelerini geliştirememelerine yol açabileceği endişesi."
 
Esasen, çocukların özdenetim geliştirmek ve duygusal zeka olgunluklarını artırmak için bu duyguları hissetmeleri ve duyguları tolere etme deneyimi kazanmaları gerekir.
 
 
Ebeveynlik ve Duygusal
 
Çocuğun etrafında bakım veren birincil kişiler, duygusal zeka gelişimini teşvik etmede önemli bir rol oynarlar. Araştırmacılar, bakım verenlerin önemli rolünü araştırdıklarında, çünkü duygusal zeka, başarının çok güçlü bir göstergesi gibi görünüyor. Araştırmacı Dr.John Gottman, bir ebeveynin çocuğun duygusuna verdiği tepkinin, çocuğun duygusallığının nasıl olduğunu belirlediğini buldu.
 
 
 
Çocuklarının duygularıyla uğraşırken tüm ebeveynlerin dört ana tepkisinin ana hatlarını çizdi.
 

  1. Reddeden Ebeveynler; bu ebeveynler çocuğun duygularını önemsiz olarak görürler ve çoğu zaman dikkat dağıtma teknikleriyle bu duyguyu çabucak ortadan kaldırmaya çalışırlar.
  2. Onaylamayan Ebeveynler; bu ebeveynler olumsuz duyguları durdurulması gereken bir şey olarak görürler, genellikle cezalandırmayı kullanırlar.
  3. Laissez-faire Ebeveynler; bu ebeveynler çocuğun duygularını kabul ediyor, ancak çocuğun sorunları çözmesine yardım etmekte yetersiz kalır ve hatta uygun davranışlara sınırlar koyar.
  4. Duygu Koçluğu Ebeveynler; bu ebeveynler, çocuklarının sergilediği olumsuz duygulara değer verirler. Çocuğun ifadesine sabırlı davranır ve bu duygusal deneyimleri, duyguları adlandırma ve derinlemesine problem çözme konusunda rehberlik için bir bağ kurma ve öğrenme fırsatı olarak kullanırlar.
 
Dr. Gottman yaptığı araştırmada, "duygu koçu" olan ebeveynlerin kaçınılmaz olarak fiziksel olarak daha sağlıklı, okulda daha iyi performans gösteren ve akranlarıyla daha iyi kişiler arası ilişkileri olan çocukları olduğunu keşfetti. "Duygu koçluğu" ebeveynleri, çocuklarının duygu ile başa çıkmasına yardım ederken çalışma sırasında beş temel adımı izledi. Bu çok zaman alabilir. Bu nedenle ebeveynler beş adımı yalnızca % 20-25 oranında uygulayabildiler. Dr. Gottman, tüm adımlar her zaman takip edilemiyorsa hiçbir ebeveynin suçluluk hissetmemesi gerektiğini ve bir ebeveynin bu süreci her zaman tamamlayabilmesinin gerçekçi olmadığını belirtti. Aşağıdakiler, Dr. Gottman'ın duygusal koçluk adımlarıdır.
 
 
Duygu Koçluğunun 5 Adımı
 
Adım 1: Çocuğunuzun duygularının farkında olun.
Ebeveynler kendi duygularının farkında olmalı ve çocuğun sunduğu duygulara duyarlı olmalıdır. Çocuk duygularının kabul edildiğini hissetmeden önce çocuklarının güçlendirilmiş bir duygusal ifade sergilemesini şart koşmazlar.
 
Adım 2: Duyguları bağlanma ve öğretme fırsatı olarak görün.
Çocukların duyguları bir meydan okuma veya rahatsızlık değildir. Çocuğunuzla bağ kurmak ve zorlu bir duyguyla ona koçluk yapmak için mükemmel bir fırsattır.
 
Adım 3: Çocuğun duygularını dinleyin ve onaylayın.
Bir çocuğun duygusal ifadesini dinlerken tüm dikkatinize ihtiyacı vardır. Duyduklarınızı yansıtın ve yineleyin, böylece çocuğunuza onların işitildiğini ve ne gördüklerini ve deneyimlediklerini anladığınızı söyleyin.
 
 
Adım 4: Duygularını etiketleyin.
Tamamen dinledikten sonra, çocuğunuzun hissettiği duygusal durumla bağlantı kurması için bir farkındalık ve kelime dağarcığı geliştirmesine yardımcı olun.
 
Adım 5: Çocuğunuzun problemlerini sınırlarla çözmesine yardımcı olun.
Tüm duygular kabul edilebilir, ancak her davranış kabul edilemez. Problem çözme becerilerini geliştirerek çocuğunuzun duygularıyla başa çıkmasına yardımcı olun. İfadeyi uygun davranışlarla sınırlayın. Bu, çocuğunuzun açık hedefler belirlemesine ve bu hedeflere ulaşmak için çözümler geliştirmesine yardımcı olmayı içerir.
Çoğu zaman duygu koçluğunun adımlarının hızla geliştiğini göreceksiniz. Diğer zamanlarda, bu adımlar çok zamanınızı tüketebilir. Başarının anahtarı SABIRDIR. Sorun büyükse, 5 adımın tümünün aynı anda tamamlanmasına gerek yoktur.
 
Şu anda 2021 Sonbaharında ilkokul öğrencilerimiz için Ninja Mindset adlı bir duygusal zeka programı geliştirmenin ortasındayız. Tarabya İngiliz Okulları’nda öğrencilerimizin duygusal zekalarını beslemeye devam etmeyi dört gözle bekliyoruz ve işbirliğinizle öğrencilerimizin hem akademik hem de duygusal olarak maksimum potansiyellerine ulaşacaklarına inanıyoruz.

TBS Öğrenme Gelişim Departmanı

TBS

AKREDİTASYONLARIMIZ

MEB
ucas-accredited
ncuklogofoto
Cambridge
Cobis
the-duke-edinburgh
mais
british-chamber-of-commerce
europe-business-assembly
Academic Union
TSE-COVID19

HAKKIMIZDA

HakkımızdaTBS Danışma KuruluVizyon ve MisyonAkreditasyonlarımızNeden TBSBasında TBSMezun / Veli Görüşleriİnsan KaynaklarıMedya GalerileriSosyal SorumlulukPrens Edward'ın ZiyaretiCOVID-19 ÖnlemleriAylık Yemek Menüleri

AKADEMİK

Tarabya İlkokuluTarabya OrtaokuluTarabya Anadolu LisesiIGCSEA-Level ProgramıA Level NedirCambridge CIE NedirBurslar ve ÜcretlerTBS Gelişim DepartmanıAkademik DestekTBS Akademik TakvimiÜniversite DanışmanlığıOkul KurallarıTBS Online Katalogİletişim FormuTBS Aile El Kitabı

TBS BAŞARILARI

MezunlarımızSokrates Ödülü TBS'ninPrens Edward'ın ZiyaretiDünya Girişimcilik ÖdülüModel Birleşmiş MilletlerNASA Space AppsErasmus+ ProjesiTechnovation ProjemizEskrim Şampiyonluğu

SANAT & SPOR

Sanat & MüzikGalerilerSpor ve AktivitelerÖğrenci Kulüpleri

ETKİNLİKLER

Konuk ÜniversitelerSosyal ProjelerPanel ve FuarlarOkul Dergileri
Tarabya British SchoolsGizlilik PolitikasıTüm Hakları Saklıdır ©2018