Neden TBSOkullarımızMezunlarımızİletişim Formu
Medya GalerileriMezun/Veli GörüşleriİK
.
  • HAKKIMIZDA
    • Hakkımızda
    • TBS Danışma Kurulu
    • Vizyon ve Misyon
    • Akreditasyonlarımız
    • Neden TBS
    • Basında TBS
    • Mezun / Veli Görüşleri
    • İnsan Kaynakları
    • Medya Galerileri
    • Sosyal Sorumluluk
    • Prens Edward'ın Ziyareti
    • COVID-19 Önlemleri
    • Aylık Yemek Menüleri
  • AKADEMİK
    • Tarabya İlkokulu
    • Tarabya Ortaokulu
    • Tarabya Anadolu Lisesi
    • IGCSE
    • A-Level Programı
    • A Level Nedir
    • Cambridge CIE Nedir
    • Burslar ve Ücretler
    • TBS Gelişim Departmanı
    • Akademik Destek
    • TBS Akademik Takvimi
    • Üniversite Danışmanlığı
    • Okul Kuralları
    • TBS Online Katalog
    • İletişim Formu
    • TBS Aile El Kitabı
  • TBS BAŞARILARI
    • Mezunlarımız
    • Sokrates Ödülü TBS'nin
    • Prens Edward'ın Ziyareti
    • Dünya Girişimcilik Ödülü
    • Model Birleşmiş Milletler
    • NASA Space Apps
    • Erasmus+ Projesi
    • Technovation Projemiz
    • Eskrim Şampiyonluğu
  • SANAT & SPOR
    • Sanat & Müzik
    • Galeriler
    • Spor ve Aktiviteler
    • Öğrenci Kulüpleri
  • ETKİNLİKLER
    • Konuk Üniversiteler

      • Regent's University, UK
      • Üniversiteler Haftası
      • Britanya Üniversiteleri
      • La Rochelle FRA
      • Bocconi Univeristy, ITA
      • Florida ve Houston
      • University of Glasgow
      • MCPHS USA
      • Avrupa Üniversiteleri
    • Sosyal Projeler

      • Dilekler Gerçek Oluyor I
      • Dilekler Gerçek Oluyor II
      • Dilekler Gerçek Oluyor III
      • Dilekler Gerçek Oluyor IV
      • Dilekler Gerçek Oluyor V
      • Dilekler Gerçek Oluyor VI
      • Okul Aile Birliğimizin Projeleri
      • UNICEF'e Destek Konseri
      • Çocuklar İyi Olsun Diye
      • Rehber Köpekler Derneği
    • Panel ve Fuarlar

      • Istanbul Workshop I
      • Istanbul Workshop II
      • Istanbul Workshop III
      • Istanbul Workshop IV
      • Istanbul Workshop V
      • Üniversiteler Fuarı I
      • Üniversiteler Fuarı II
      • Başarı Hikayeleri I
      • Başarı Hikayeleri II
      • Başarı Hikayeleri III
      • Başarı Hikayeleri IV
      • Başarı Hikayeleri V
      • Başarı Hikayeleri VI
      • Başarı Hikayeleri VII
      • Başarı Hikayeleri VIII
      • Başarı Hikayeleri IX
    • Okul Dergileri

      • TBS TIME Dergisi
      • Kraliyet Ailesi Ziyareti
  • İLETİŞİM

Çatışma Çözme Becerilerini Geliştirme

  • Akademik
  • TBS Gelişim Departmanı
  • Makale 2 - Ocak/21 - Çözme Becerileri
  • Tarabya İlkokulu
  • Tarabya Ortaokulu
  • Tarabya Anadolu Lisesi
  • IGCSE
  • A-Level Programı
  • A Level Nedir
  • Cambridge CIE Nedir
  • Burslar ve Ücretler
  • TBS Gelişim Departmanı
    • Makale 3- Mayıs/21
    • Makale 2 - Ocak/21 - Çözme Becerileri
    • Makale 1 - Ocak/21 - Öğrenme Destek
  • Akademik Destek
  • TBS Akademik Takvimi
  • Üniversite Danışmanlığı
  • Okul Kuralları
  • TBS Online Katalog
  • İletişim Formu
  • TBS Aile El Kitabı

Anne ve baba olarak bazen çocuklarımızın sorunlarla karşılaşmasını engellemeye çalışıyoruz ya da onların yerine bunu yetişkin olarak biz çözmeye çalışıyoruz. Faydalı olma ihtiyacımızı karşılarken çocuklarımıza iyilik mi yoksa kötülük mü yapıyoruz? Onların yerine sorunu çözmemiz çocuğu sorundan uzaklaştırsa da asıl meselenin çocuğun çatışma çözme becerilerini geliştirmek olduğunu fark etmeliyiz. Çocuğumuzun ileride kendi kontrolünde sorun çözmeyi ve karar vermeyi bilen bir birey olmasını hayal edersek eğer bu ancak onların bağımsızlığını destekleyerek ve çatışma çözümüne rehberlik ederek mümkün olabilir.


Ebeveyn olarak sorun çözümünde çocuklarımıza nasıl rehber olabiliriz?

1. Çatışma anında çocuğunuzu mutlaka dinleyin. Onun ihtiyaçlarını ve isteklerini anlamaya çalışın.
2. Çocuğunuzun ne söylediğini anladığınıza dair özetlemeler yapın. Bu durum çocuğunuzun anlaşılma ihtiyacını karşılayacaktır.  
3. Çocuklarınız bir sorunla karşılaşınca ya çözüm girişiminde bulunur ya şikâyette bulunur ya da problemi yok sayar, üstünde durmaktan kaçınırlar. Çocuklarınızı cesaretlendirerek onların sorunlarını kendilerinin çözmelerine fırsat verebilmelisiniz.   
4. Farklı bakış açılarından bakarak çatışma çözme becerilerini desteklemek gerekir. Ona doğrudan çözümü söylemek yerine, onlara açık uçlu sorular sorarak çocuğun düşünmesini sağlamalısınız.

  •  "Ne oldu?” , “Sorun nedir?”, “............. olmadan (örneğin o sana bağırmadan) önce ne olmuştu?”
  •   “.............. olunca (örneğin, o sana bağırınca) ne hissettin?”,  
  •  “Sen ........ yapınca (örneğin onu annesine şikayet edince) Ne oldu?”,  
  •  “Sen ........ yapınca (şikayet edince) o ne hissetmiş olabilir?”,  
  •  “Sen ........ yaptıktan sonra (şikayet ettikten sonra) sonuç ne oldu?”,  
  •  “..............yapmaktan (şikayet etmekten) daha başka ne yapabilirdin?”,  
  • “ ……….yapmak (onu başkasına şikâyet etmek) sence iyi bir fikir mi?” (Uygun bir fikir olduğunu düşünüyorsanız, “Öyleyse bunu deneyebilirsin.” diyebilirsiniz),  
  •  “Burası ............. yapmak için (onu şikâyet etmek için) sence uygun bir yer mi / uygun bir zaman mı ?”, “Bunun için daha uygun bir zaman düşünür müsün?” vb. sorularla çözüm yolu bulabilmesi için cesaretlendirebilir ve konu hakkında düşünmesi için teşvik edebilirsiniz. Bu tür konuşmalarla çocuk kendi davranışının nedenleri, davranışlarının başkaları üzerindeki etkileri, davranışlarının olası sonuçları üzerinde düşünmeye yönlendirilmiş olur.                                           
5. Bir arada yaşamanın kaçınılmaz sonucu olan çatışmalar ev içerisinde de gerçekleştiğinde bunu aile toplantılarında ele almanız çocuğunuza çatışma çözümünde model olmanıza yardımcı olacaktır.

Anne-babalar olarak çatışma çözümü sahiplenmek yerine, çözüm sürecinin bir parçası olmak hedefe ulaşmanın uzun vadede herkese faydalı olacağını unutmayınız.


Kaynaklar: Gander, M., Gardiner, H., Onur, B., Dönmez, A., & Çelen, N. (2010). Çocuk ve ergen gelişimi. Ankara: İmge Kitabevi.  

TBS

AKREDİTASYONLARIMIZ

MEB
ucas-accredited
ncuklogofoto
Cambridge
Cobis
the-duke-edinburgh
mais
british-chamber-of-commerce
europe-business-assembly
Academic Union
TSE-COVID19

HAKKIMIZDA

HakkımızdaTBS Danışma KuruluVizyon ve MisyonAkreditasyonlarımızNeden TBSBasında TBSMezun / Veli Görüşleriİnsan KaynaklarıMedya GalerileriSosyal SorumlulukPrens Edward'ın ZiyaretiCOVID-19 ÖnlemleriAylık Yemek Menüleri

AKADEMİK

Tarabya İlkokuluTarabya OrtaokuluTarabya Anadolu LisesiIGCSEA-Level ProgramıA Level NedirCambridge CIE NedirBurslar ve ÜcretlerTBS Gelişim DepartmanıAkademik DestekTBS Akademik TakvimiÜniversite DanışmanlığıOkul KurallarıTBS Online Katalogİletişim FormuTBS Aile El Kitabı

TBS BAŞARILARI

MezunlarımızSokrates Ödülü TBS'ninPrens Edward'ın ZiyaretiDünya Girişimcilik ÖdülüModel Birleşmiş MilletlerNASA Space AppsErasmus+ ProjesiTechnovation ProjemizEskrim Şampiyonluğu

SANAT & SPOR

Sanat & MüzikGalerilerSpor ve AktivitelerÖğrenci Kulüpleri

ETKİNLİKLER

Konuk ÜniversitelerSosyal ProjelerPanel ve FuarlarOkul Dergileri
Tarabya British SchoolsGizlilik PolitikasıTüm Hakları Saklıdır ©2018