TBS Yeniköy İlk Okulu Yeniköy'ün simgesi Yeniköy Azınlık Okulu olarak bilinen tarihi binada hizmete 2015 yılında girmiştir.
Bina 1872 yılında sadece kız öğrencilerin eğitim alması amacıyla açılmış olup, 1950 yılında geçirdiği yangın nedeniyle kullanılamaz hale gelmiştir. 1954 yılında bölgenin mahalle halkı birleşip kendi imkanları ile restore ettirmişler ve 1980'lerin başına kadar da bina karma ilkokul olarak eğitim vermiştir. 1980-2015 tarihleri arasında bakımsız, metruk ve yıkılmaya terkedilmiştir. Bina 2015 yılında Tarabya İngiliz Okulları tarafından alınıp restore ettirilmiş ve bu tarihten itibaren TBS Yeniköy İlkokul kampüsü olarak yeniden eğitim vermeye başlamıştır.
Okul Öncesi
Anasınıfımızda kurum olarak hedefimiz 4 yaştan itibaren öğrencilerimiz için eğlenceli olmakla beraber duygusal ve zihinsel gelişime en uygun ayrıca kendilerini güvende hissettikleri bir ortam yaratmaktır. Bunu yaparken de öğrencilerimizin eğitim sürecinde geleceklerine olumlu bir bakış açısı yaratmayı da hedef alıyoruz. Anaokul yıllarında, çocukların yeni koşullara ve durumlara alışmasını sağlarken okulda geçirdikleri zamanı eğlenceli bir hale getiriyoruz. Bunu yaparken çocuklarımızın bireysel gelişim ihtiyaçlarını karşılaması gerektiğini de unutmuyoruz.
Bu süreç içinde en önemli olan öğrencilerimizin temel becerilerini geliştirebilmeleridir. Öğrencilerin bu becerileri en üst düzeyde geliştirmeleri için öğretmenlerimiz tarafından her türlü destek sağlanır çünkü bu yaşlarda becerilerin geliştirilmesinin gelecekteki başarıları açısından önemi çok büyüktür. Öğrencilerimizin başarıları gerektiği gibi takdir edilerek gelişimlerine hız kazandırılır. Bu nedenle her sınıfta iki öğretmen görevlendirilir. Bir başka nokta da, fiziksel ve ruhsal ve sosyo-duygusal sağlığın gelişmesinin tesislerimizi planlarken en önde tutulmuş olmasıdır. Öğrencilerimizin davranışlarının en iyi şekilde geliştirilmesi için sevgi ve anlayışa dayalı bir disiplin sistemi uygulanır.
İlkokul
Okulumuz beceri temelli bir eğitim modeli üstüne kuruludur. Amacımız, öğrencilerimizin uygulayarak, yaşayarak, gerçek kurgusal yaşantılar içinde problem çözmelerine olanak sağlayarak gelişimlerini desteklemektir. Bu süreçte oluşturulan akademik ve sosyal programda her öğrencimizin; eleştiren, sorgulayan, risk alan, problem çözen, yaratıcı bireyler olmaları için öğrenme ortamları oluşturulur. Belirlenen bu hedefler akademik ve sosyal program içinde karşılığını bulur. Dersler proje tabanlı olarak ve yaratıcı dramanın yöntem boyutu ön planda tutularak işlenir, öğrencilerin ilgi alanları, yetenekleri ve gelişim düzeyleri de bu çalışmalara yön verir.
Güçlü bir akademik programın yanı sıra, yapılandırılmış bir sosyal programla da öğrencilerimiz desteklenir. Her öğrencimizin iyi bir sanat alımlayıcısı olması için gerekli koşullar sağlanarak, öğrencilerimizin farklı sanat dallarıyla iç içe olmaları ve estetik algılarının gelişimi önemsenmektedir. Farklı spor etkinlikleriyle öğrencilerimizin bedensel gelişimleri desteklenirken aynı zamanda disipline dayalı spor kültürünün alt yapısı oluşturulur.